Nõmme ei taha Rail Balticut oma territooriumile

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Liiva Külaselts

Nõmme linnaosa valitsus toetab linnaosa seltside ettepanekut, mille kohaselt tuleks Rail Balticu trassialternatiivide valikul eelistada variante, mis suunduvad Muugale ja Ülemistele ida poolt Ülemiste järve, mitte läbi Männiku ja Liiva asumi.


Ettepanek oli arutusel ka Nõmme halduskogu kolmapäeval toimunud koosolekul. «Halduskogu saatis eile Harju maavanemale oma seisukoha Rail Balticu trasside rajamise osas, mis ei poolda trassialternatiivi 12A ja millega palutakse arvestada trassialternatiivide valikul. See ühtib ka linnaosavalitsuse seisukohaga. Sama teemat arutati põgusalt ka Nõmme seltside koostöökoja esindajate ja Nõmme linnaosa vanema Tiit Teriku kohtumisel esmaspäeval,» teatas linnaosavalitsuse pressiesindaja Jukko Nooni.

Teriku sõnul toetavad nii halduskogu kui linnaosavalitsus kiirrongiühenduse rajamise ideed, mis on nii riigi kui Tallinna linna tuleviku seisukohalt oluline, kuid nõmmelaste elukeskkond ei tohiks seeläbi kannatada. «Ma ei toeta linnaosavanemana seda, kui sõna otseses mõttes soovitakse sõita veduriga läbi nõmmelaste kodude, samuti pole vastuvõetav täiendavate kaubavedude suunamine läbi elurajoonide, mida praegugi on elanike jaoks häirivalt palju. Männiku, Liiva ja ka Luite asumis elab ligi 4000 elanikku, kelle elukeskkonda see mõjutaks,» ütles linnaosavanem.

Terik märkis, et praegusel kujul näeks trassialternatiiv 12A ette 12 elamu lammutamist Liiva asumis ning selline lahendus ei ole Nõmme linnaosale ega ka Tallinna linnale kindlasti vastuvõetav. «Kuna Rae, Jõelähtme, Kiili, Saku, Kose ja Kohila vallad toetavad olemasolevatest trassidest 12A-d, mis nende hinnangul maakonna elukorraldust arvestades sobiks Harjumaale kõige paremini, tuleks sellega edasi tegeleda, kuid kaaluda Tallinna sisenemiseks täiendavaid alternatiive. Ühe alternatiivi pakkusid nimetatud omavalitsused ka ise välja. Selle kohaselt võiks Rail Balticu raudteetrass kulgeda Tallinna ringtee transpordikoridoris Peterburi maanteest kuni Sakuni ning alates Sakust liituda väljapakutud trassivariandiga 12A. Kavandatavasse Ülemiste raudteesõlme jõuaks Rail Balticu trass sel juhul teiselt poolt Ülemiste järve,» selgitas Terik.

Rae, Jõelähtme, Kiili, Saku, Kose ja Kohila valla uue Rail Balticu trassivariandi ettepanekuga saab tutvuda Rae valla kodulehel.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles